Thursday, June 4, 2009

PELAJAR KOLEJ PERDANA MENYERTAI PESBAC’S….

5 Jun 2009, Miri, Sarawak : 63 pelajar kolej Perdana, UTM, dengan kerjasama Hal Ehwal Pelajar Universiti Teknologi Malaysia dan Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) telah menganjurkan satu program bakti siswa daya wawasan di Kampung Pejuang Kelulit, Bekenu, Miri, Sarawak. Program ini dikenali Perak, Sarawak,Brunei academic & community services 2009 yang bemula di Perak pada 30 mei hingga 2 dan di Sarawak dari 5 hingga 15 Jun 2009. Program ini melibatkan pelbagai aktiviti yang telah dirancang salama 2 bulan sebelum program ini dirasmikan.Antaranya program anak angkat, sukan dan sukaneka,kenduri sekampung, bengkel fiber-glass, malam kebudayaan , bengkel IT, dan lain-lain.

Objektif pertama aktiviti ini dijalankan mendekatkan mahasiswa dengan corak kehidupan serta taraf hidup masyarakat luar Bandar, memventuk jatidiri mahasiswa ke arah lebih beribawa, membentuk sahsiah mhasiswa kepda lebih cemerlang sebagai generasi muda yang bakal memimpin Negara pada masa hadapan



1 comment:

  1. hi ni Aimman Abadi bin suffian,saya adalah cucu kepada hj sait,saya sekarang berada di Qatar,Al-khor,jangan lupa visit my village again disana masih ada banyak lagi yg nak di explore bersama2 so,jangan lupa visit tau......i will not forget the happy moment we have together.

    ReplyDelete